Fullt på bedriftsbesøk hos Helthjem og Farmasiet

, ,

Torsdag 18. april stikker vi til Vestby for å se på to av Norges mest spennende lagre hos to fremoverlente aktører.

Helthjem og Farmasiet har begge i løpet av i fjor høst flyttet inn i nye anlegg i Vestby, og begge tar i bruk innovativ teknologi for å løse oppgavene på sine anlegg.

Farmasiet har tatt i bruk en A-frame plukkløsning fra Knapp og kombinerer noen manuelle plukkstasjoner med en automatisert pick-to-patient-løsning som Farmasiet er først med i Norden.

Helthjem har flyttet inn i en 30.000 m2 stor terminal, der de samlokaliseres med Schibsteds trykkeri. Anlegget har en kapasitet på minst 40 millioner pakker i året.

Dere kan lese om Helthjem-storstuen hos Moderne Transport her og Farmasiets lager her.

Torsdag 18. april inviteres Logsitikkforeningens medlemmer fra Østlandet til bedriftsbesøk hos både Farmasiet og Helhelhjem. Programmet blir som følger:

12.15: Oppmøte hos Helthjem, vi får omvisning og presentasjon av drifstsjef Jonas Kårtveit Olsen.
Innen kl 14.00: Vi rusler over til Farmasiet, der vi for omvisning og presentasjon av logistikkdirektør Ane Wisløff-Høstestøl.
Cirka 15.30 avsluttes besøket og de som ønsker blir med å spise en felles middag i Vestby.

Arrangementet er å fulltegnet, og det er ikke lengre mulig å melde seg på.

Ved tidligere bedriftsbesøk har det vært laber oppslutning om busstransport, derfor setter vi ikke opp buss denne gangen, men vi oppfordrer til samkjøring. Trenger/ønsker du transport eller har du plass i bilen din, ta gjerne kontakt med Øyvind Ludt på oyvind@bjorgu.no eller telefon 988 42 182 så får vi skysset alle til og fra Vestby.

Vi ber dere også legge merke til resten av årets program for Østlandsavdelingen:

Torsdag 18. april: Bedriftsbesøk hos Farmasiet og Helthjem i Vestby.

Onsdag 29. mai: Logistikk2024 – vårens viktigste logistikk-konferanse i samarbeid med Moderne Transport og Logistikk Inside.

Fredag 30. – lørdag 31. august: Høstsamling med bedriftsbesøk og utenlandstur.

Oktober: Uformelt bransjetreff

November: Politisk debatt

Torsdag 5. desember: Julesamling

I tillegg vil det ikke overraske noen om det blir en kveld eller to til med LogistikkNerdene i løpet av året.

Påmelding til alle arrangementene kommer i god tid her på logistikkforeningen.no. Følg med her og på våre LinkedIn og Facebook-sider.