Røroskonferansen 10-12 februar 2017

Påmeldingen er åpnet

Styret i avd. Trøndelag kan igjen ønske velkommen til Røroskonferansen.  Vi skal i år fokusere på logistikkmuligheter i det grønne skiftet, og vi presenterer følgende program:

- Jon Helge Inderdal er tilbake. Alle som var på Røros i 2014 husker historien om Lierne Lefsebakeri, om oppturen og nedturen. Nå får vi høre fortsettelsen om Drømmebakeriet!

- Ann-Norill Stennes, direktør i TINE Råvareutvikling forteller om hvordan TINE forbereder seg på landbruk i det grønne skiftet.

- Kai Guldbrandsen, adm dir i Princess gir oss innblikk i hvordan de jobber med gode kundeopplevelser både i butikk og på nett.

- Presentasjon av en masteroppgave, og en bacheloroppgave.

- Helge Jensen fra Oslo Kommune forteller om deres arbeid for å tilrettelegge for varedistribusjon i et bilfritt bysentrum. de er kanskje kommet lengst i landet innen dette området!

- Colin Campbell, direktør HMS og Samfunnsansvar i Posten Norge spør om det er mulig med bærekraftig logistikk.

- Videre får vi høre hvordan ASKO bruker miljø som konkurransekraft. Men Roger Sæther, bilansvarlig i ASKO Midt-Norge

Pubdebatten er sterkt tilbake!

Fredag ettermiddag møtes Sivert Bjørnstad, Stortingsrepresentant for sør-Trøndelag (frp) og John P Denstad, leder LO Trondheim. Under ledelse av Tone Sofie Aglen, politisk redaktør i adresseavisen, skal de debattere over temaet delingsøkonomien i et transport-perspektiv.

Debatten lørdag ser vi også frem til:

Først får vi en innledning av arkitekt Knut Selberg. Han stiller spørsmål om disponeringer og prioriteringer, og hvor næringstransporten står i Miljøpakken i Trondheim.

Til debatt møtes i tillegg til Selberg, varaordfører i Trondheim Hilde Opoku (mdg), Kommunalråd i Trondheim Jon Gunnes (v), prosjektleder i Miljøpakken Henning Lervåg, adm dir i Næringsforeningen i Trondheimsregionen Berit Rian og leder i LO Trondheim John P Denstad. Alt ledes med trygg hånd av Odd Ustad

Mer info om priser osv i påmeldingen.

Styret ønsker velkommen til Røros !

Lars Inge Fenes
Kremmerhuset AS