Logistikk og Innovasjonsprisen for 2012

Jøtul AS vant Logistikk og Innovasjonsprisen for 2012. Prisen ble utdelt Logistikkdagen som ble arrangert 10/5/2012 i Sarpsborg.

Hvert år ber vi medlemmene om å  sende inn forslag til en bedrift de mener utmerker seg i forhold til følgende:
« Å ha utvist en særskilt innsats ved å fremvise kreative, kostnadseffektive og/eller miljøvennlige logistikkløsninger eller ellers ha gjort seg spesielt bemerket innenfor fagfeltet.»

Kreativitet, kostnadseffektivitet og miljøvennlige løsninger er noe av det som ligger til grunn en verdig vinner må ha gjennomført. Dette har Jøtul AS vist  gjennom i sitt prosjekt Jøtul Cube:

Design og utvikling av selve peisomrammingen var et samarbeidsprosjekt mellom Eker Design og Jøtul AS egne produktutviklingsressurser. Frigaardgruppen AS ble brukt til både å identifisere egnede produsenter og  som logistikkpartner fra Asia til Norge. Produksjonen av peisinnsatsene til omrammingene gjøres hos Jøtul AS på Kråkerøy.

Etter å ha vært gjennom en spennende og hektisk prosjektfase med Eker Design, Frigaardgruppen AS og Jøtul AS gikk det over i en driftsfase høsten 2011 der logistikkløsningen ut i markedet var hovedfokuset. Løsningen ble en delvis integrert ordreregistrering mellom Jøtul og Frigaardgruppen, mellomlagring lokalt men etterforsyning fra Kina og konsolidering og distribusjon ut i markedet fra Jøtul’s egne lager og distribusjonskanaler.

På bildet: Utdeler Gunnar Laursen,Moss Industriforening og Terje Surdal, Jøtul.

Prisen for denne tildelingen er kr. 20 000,- samt et maleri av en lokal kunstner (Østfold) ; denne gang av Anne Stuve (født i Kvitseid, men bor og har sitt virke i Moss)

Lanseringsbrosjyre Cube