Om foreningen

Logistikkforeningen.no (tidligereNTLF), ble stiftet i 1966 og har over 900 medlemmer. Foreningens formål er å skape et faglig utviklende forum innen logistikk. Ved sin virksomhet skal foreningen fremheve og understreke den store betydningen det er for landets næringsliv og offentlig forvaltning å ha en velorganisert og rasjonell materialflyt/administrasjon.

Hovedstyret er sammensatt av de respektive ledere forLogistikkforeningen.no sine lokale avdelinger. Det er vedtatt at all aktivitet ut mot medlemsmassen skal skje igjennom lokalavdlingen. Primæroppgaven til hovedstyret er å samordne aktivitetene i de lokale foreninger, samt drive erfaringsoverføring mellom de ulike lokalavdelinger. Naturlige oppgaver for hovedstyret er:

• Overordnet ansvar for felles WEB sider
  • Koordinere kontakt med myndigheter og øvrig næringsliv
  • Gi forningen felles profil med innhold ut mot marked og omgivelser

Hva gjør Logistikkforeningen.no

Logistikkforeningen.noorienterer medlemmene om utviklingen i fagemnet logistikk.Logistikkforeningen.no er det faglige miljøet for utveksling av erfaring og en samarbeidspartner overfor skoleverket, høgskoler og universitet.Logistikkforeningen.no er et uavhengig forum for aktuelle debatter innen logistikk av bedriftsøkonomisk- og politisk karakter.

Hvilken målgruppe henvender Logistikkforeningen.no seg til?

Logistikkforeningen.no henvender seg til en bred og allsidig målgruppe med interesser for transportøkonomi, samferdsel og logistikk.

• Strategisk og operativ logistikk.
  • Transportøkonomiske spørsmål både for bruker og utøver.
  • Samferdsel og infrastruktur.
  • Offentlig administrasjon.
  • Videregående skoler, høgskoler og universitet.
  • IT og telekommunikasjon.
  • Kvalitetssikring.

Aktiviteter i Logistikkforeningen.no

• Foreningen arrangerer bedriftsbesøk og faglige seminarer.
  • Studieturer i forbindelse med fagmesser i inn- og utland.
  • Forelesninger i fagemner med allmenn interesse for medlemmene.
  • Medlemsmøter med faglig og sosialt innhold.
  • Fagmiljøet er en stor ressurs for det enkelte medlem og gir kontinuerlig informasjon innen fagområdene.
  • Foreningen har nordiske søsterorganisasjoner i Danmark, Finland, Sverige.

Logistikkforeningen.no og utdannelse

Logistikkforeningen.no deltar aktivt i utviklingen av utdanningstilbudet innen aktuelle fagemner.Logistikkforeningen.no har bidratt med betydelige midler til eksamensrettet etterutdannelse og kompetansegivende kurs i logistikk ved høgskoler og NTNU.Logistikkforeningen.no skal bidra til at det blir drevet etterutdannelse med sikte på å heve medlemmenes kompetanse.

Formålsparagraf Logistikkforeningen.no

Foreningens mål er å skape et faglig utviklende forum innen fagområdet logistikk. Ved studiereiser, studiekonferanser, ekskursjoner, foredrag etc. skal medlemmene gis anledning til å holde seg ajour med utviklingen. Ved sin virksomhet skal foreningen fremheve og understreke den betydning det har bedrifts- og samfunnsøkonomisk å ha en velorganisert og rasjonell materialflyt og administrasjon.

Logistikkforeningen.no samarbeider og har kontakt med:

• Transportbrukernes Fellesorganisasjon.
  • Transportens utdanningsråd.
  • Høgskoler.
  • Nordiske søsterorganisasjoner.
  • Norges Lastebileier Forbund.
  • Logistikk- og Transportindustriens Landsforening (LTL).