Foredrag - Røros konferansen 2017

Røros Kirke

Øyvind Christensen
Eiendomsinvestor, Login Eiendom AS

Øyvind Christensen (PDF: 1.4 MB)

Kai Gulbrandsen, administrerende direktør Princess gruppen AS
Gode kundeopplevelser både på nett og i butikk – Hvordan logistikk bidrar til å drive handel i flerekanaler.

er administrerende direktør i Princess-Gruppen AS. Har arbeidet et helt liv i varehandelen. De siste 15 årene i Princess-gruppen AS hvorav de siste 13 som administrerende direktør. Princess-Gruppen AS har i dag nesten 160 forretninger, inkludert nettbutikk, i Norge og nærmer seg 1 milliard i omsetning. Princess-Gruppen AS driver sitt eget sentrallager og designer, produserer og importerer egne merkevarer og har således et betydelig transport og importvolum.

Kai Gulbrandsen (PDF: 1.0 MB)

Frode Eggan, Flåteansvarlig TINE
Miljøstrategien til Tine - i spissen mot det grønne skiftet

Frode Eggan (PDF: 3.1 MB)

Studentpresentasjoner

Bachelor studie:
Guro Emma Rødsjø, Kristina Stenbro, Sofie Aarmo
Bachelor (PDF: 738.6 kB)

Master Studie:
Nina Grøsvik Ådnanes, Øyvin Rønhovde, Tomasz Bielec
Master (PDF: 2.3 MB)

astrid

Astrib Bjørgen, SINTEF
Tilrettelegging for varedistribusjon i et bilfritt bysentrum.

Astrid Bjørgen (PDF: 3.2 MB)

Colin Campbell, direktør HMS og Samfunnsansvar Posten Norge
Bærekraftig logistikk – er det mulig?

Bygget opp konsernets klima og miljøsatsning de siste årene og satt næringstransportens rolle på agendaen. Har også ansvar for konsernets HMS arbeid, mangfoldsprogrammer og arbeidet med  samfunnsansvar i leverandørkjeden. Utdannet jurist.

Colin Campbell (PDF: 6.2 MB)

Roger Sæther, bilansvarlig ASKO Midt-Norge
Miljø som konkurransekraft.

er 49 år og er Bilansvarlig i ASKO MIDT - NORGE. Han erprosjektleder for Hydrogenprosjektet i ASKO MN som er pilot for konsernet. Han er prosjektdeltaker hos Scania for å ta frem en distribusjonsbil med hydrogen som drivstoff.

Roger Sæther (PDF: 1.2 MB)

Knut Selberg, arkitekt
Innledning til debatt i kinosalen. Disponeringer og prioriteringer. Hvor står næringstransporten i Miljøpakken i Trondheim.

er Sivilarkitekt MNAL og utdannet fra Scot Sutherland School of Architecture. Arkitekt og planlegger siden 1976, med egen praksis fra 1980. I perioden 1992 til 1995 var han professor 1 på NTNU i faget ”Trafikk- og vegmiljø”. Har skrevet fagbok, håndbøker og veiledere for Statens vegvesen og arbeidet mye med langsiktig strategisk planlegging, med vekt på masterplaner.

Miljopakken - logistikk Roros 2017 Selberg (PDF: 45.4 MB)

.............................